Piosenka o ciemnym lesie

Gdy będziesz ścieżką szedł
Pośród ciemnego boru,
To nie zatrzymuj się
I strzeż się, strzeż upiorów!

Bo nocą wstaje wilk
I trzy żelazne sowy.
A kiedy tańczą wraz,
Ich cienie mkną na łowy.

I gdy tak będziesz szedł,
Usłyszysz białej łani
Długi, śmiertelny krzyk,
Co krwawi się pod kłami.

Lecz nie zatrzymuj się
By łanię uratować!
Już ją rozerwał wilk
I lis, i jeż, i sowa.

Bo nocą szpon i kieł
Są jak żyletki ostre,
Każdy cień dyszy złem,
Każdy jar straszy ostem.

I gdybyś nawet gdzieś
Jednorożca zobaczył,
To nie odgadniesz już
Co też ta wizja znaczy.

Więc nie goń za nim, nie,
Choć zdaje ci się blisko!
Bowiem on, brodząc w mgle,
Wiedzie cię w uroczysko.

A tam nie wstaje świt
I ziemia jadem broczy,
Na drzewach kwitnie cierń,
Konwalie maja oczy.

Bo nocą kwiat i liść
Są jak pazury ostre,
I nie wiesz dokąd iść,
I nic już nie jest proste.

Więc gdy przemierzasz sam
Bór przeklęty przez ludzi,
To stąpaj cicho tak
By Licha nie obudzić.

Bo ono, Licho złe
W najgłębszym gąszczu śpi.
A gdy przebudzi się
Ukradnie twoje sny.

Zawyje wtedy wilk,
Śmiech sowy przemknie borem
I już nie wyjdziesz stąd
– Sam staniesz się upiorem.

Nocą szponem i kłem
Czasem cierniem, lub liściem
Polować będziesz w mgle
W innych cieni asyście.

Polować będziesz na
Wędrowców pośród boru.
Więc, gdy tu wkraczasz, zważ
By strzec się, strzec upiorów!

10 responses to “Piosenka o ciemnym lesie

  1. Dziękuję. Chciałam zaznaczyć, że zaglądam do Ciebie często. Może nie codziennie, ale na bieżąco. 🙂
    Nie zawsze pozostawiam ślad.
    I cieszę się, kiedy pojawia się coś nowego. 🙂

    • Ja zawsze bardzo lubię ślady, które pozostawiasz. Generalnie dobrze mi się rozmawia z Tobą o odbiorze mojej poezji, ponieważ patrzysz głębiej, niż tylko na powierzchnię i potrafisz wychwycić często to, o czym naprawdę traktuje dany utwór. A to cenna umiejętność. 🙂

  2. Raczej nieśmiało stąpam bo tych pięknych drogach, więc dziękuję za Twoje słowa, które są dla mnie ważną zachętą. Poezja niezwykle niesie a w ostatnim czasie jest dla mnie w pewnym sensie taką siłą życiową. Ta w skrócie mówiąc.

    Staram się też słuchać innych.
    Pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję za Twoją twórczość.

    • Każda osoba, która naprawdę jest czytelnikiem mojej poezji, stanowi dla mnie ważną inspirację i zachętę by iść dalej (co czasami nie jest łatwe). Tak więc ja również dziękuję. 🙂

      Dobrze jest słuchać innych – dobrze jest czytać różnoraka poezję. Sam uwielbiam wiele jej odcieni i choć jako poeta wytyczyłem własną ścieżkę, to jako czytelnik chodzę wieloma drogami. A każda z nich jest piękna. 🙂

Skomentuj

