Modlitwa

Nienazwany!
Przyjdź aniołem,
Przyjdź konaniem,
O przyjdź deszczem!
Ty okryjesz
Moje rany,
Ty zadasz mi
Nowe jeszcze…

Mój przeklęty
Duchu święty
– Szlak na dłoni
Mojej kręty –
Krwią spisany,
Elementarz:
Gdy zapomnę,
– Zapamiętasz…

5 responses to “Modlitwa

  1. Pierwsza modlitwa Jezusa do Ducha Świętego (data)..Jezus (dziecię, noworodek) świadomy swojej misji, przeznaczenia zwraca się do Ojca swego, którego nie zna w sensie fizycznym (Nieznany).. „szlak na dłoni mojej kręty” w chiromancji, linia życia kręta, pokrzyżowana (Droga Krzyżowa)..”Elementarz..gdy zapomnę, Zapamiętasz”..obawa przed zapomnieniem zamiaru Ojca z punktu widzenia dziecka..wiersz oszczędny w słowa..ale jakie Boskie!

    • Ciekawe, nigdy nie patrzyłem na ten utwór pod kątem chrześcijaństwa. Pewnie też można, skoro to modlitwa. Skojarzenie jest zasadne.
      Niemniej ten tekst ma akurat dla mnie dość osobiste znaczenie. Napisałem go kiedyś, podczas deszczowego dnia, patrząc w ciemne okna zrujnowanego budynku, który stał w lesie. To był nagły impuls. Całość od razu pojawiła mi się w głowie. Wiersz przeszył mnie wtedy jak żelazo. Wyrażał cała moją tęsknotę czy też relację – z tą siła, która mnie prowadzi, a której w sumie nie znam, mimo, iż jest mi tak bliska. Ot taki mały paradoks. 😉

      • Niesamowite jest to, że po raz pierwszy chyba w życiu mam okazję poznać „co poeta miał na myśli” pisząc dany wiersz :)..tutaj z kolei miałam pewną wątpliwość, bowiem wiersz jak dla mnie ewidentnie skojarzyłam z Jezusem, skojarzenie było jednoznaczne..więc nijak mogłam odpowiedzieć sobie na pytanie, co robił w miejscu, które ma związek osobisty z pisarzem..bo na pewno nie jako forma powołania w chrześcijaństwo, bo z tego co zauważyłam oddajesz hołd Wielkiej Bogini :)..uczę się dopiero Twojego postrzegania, wiersze nie są proste i oczywiste, mają głęboko zakodowany sens..i tu dla mnie wyzwanie, i to jest dla mnie fascynujące..

        • nie wiem też, czy nie jestem nazbyt wścibska..czy nie za bardzo Poetę „rozbieram”..taką już mam przywarę, zwyczajną słabość do analizy 🙂 jeżeli godzę w jakiś sposób w prywatę to przepraszam 🙂

        • No fakt, że to wyjątkowa okazja – jednak nie traktujmy tego co miałem na myśli jak świętość. 😉 Każdy ma prawo do własnej interpretacji i jest ona równie zasadna.
          Z chrześcijaństwem nie mam nic totalnie wspólnego i nawet w sumie obok niego nie stałem nigdy zbyt blisko. Zwykle raczej dążę do bardziej uniwersalnej i ogólnej hierofanii. Choć masz racje, że moje wiersze nie są proste. Czasem się zastanawiam, na ile mogą w ogóle być zrozumiałe dla innych? I jaki sens w nich widzą? Więc zawsze jest to dla mnie niezwykle fascynujące – tropić inne rodzaje odbioru. Bardzo się cieszę więc z każdego Twojego komentarza. I nie przeszkadza mi analiza. Wręcz przeciwnie. 🙂

Skomentuj

