Samobójstwo niespełnione

Śmierć przyzywałem w noc bezsenną,
Wśród rzeszy cieni mnogiej,
Lecz głos mój przebrzmiał nadaremno
– W piersi wciąż gorzał ogień.

Chciałem zagasić płomień krwią,
Co wzrasta w moich żyłach,
Wszakże zawrzała żądzą złą
– Własna krew mnie zdradziła.

Serce wezbrało, niczym pąk,
Gdy płatki ma rozchylić
– Obłęd mi wyrwał ostrze z rąk,
W nagim terrorze chwili.

I rozkwitł kwiat w żarliwy cud
Spopielił ból w zachwycie
– Bym u ciernistych śmierci wrót
Znaleźć mógł nowe życie…

8 responses to “Samobójstwo niespełnione

  1. Wybrany przeciwstawia się temu, co mu przeznaczone, chce zakończyć swój żywot..by nie czuć, nie widzieć więcej tego, co Poza. Jest to chwila zwątpienia, słabości..przeraża go Oczywistość..odbieram ten moment jako fazę przejścia, pierwsze zderzenie z Nieznanym, albo też wtórna reakcja na kontakt z Mocą gdzie jeszcze odzywa się logika rozumu. Podmiot zdaje się być wyzbyty z woli „własna krew mnie zdradziła”, ciało choć jego, to jakby wyższym celom przynależne..ofiarność taga nagradza, popieli ból, na samym dnie odnajduje nowy sens, nowe życie..każdy własny dramat ma drugie dno..perspektywa postrzegania czasami balansuje w skrajnościach, tak jak tutaj samobójstwo-narodziny..

    • Muszę przyznać, że zaskoczyła mnie trafność Twojej interpretacji. Sam lepiej bym tego nie określił. A ponieważ moje wiersze są dość trudne, więc tym bardziej podziwiam, jak dobrze się w nich odnajdujesz. 🙂

Skomentuj

