Epiphany of nightmare

The winged nightmare gave me hand
– And so the sun has passed away.
I have seen eclipse, gone astray
In shattered worlds, where stars are banned.

I flew with him – over black crust,
Made from ebony basalt foam.
From unknown, into wild – I roam
The Darkness – in Darkness I trust.

In ghastly, strange polyphony
Whispers to me the icy wind
Song of profane epiphany…

When soul is lost, and dreams are blind
I say to you: “Behold how fades
Your light in the Valley of Shades!”

Tekst in polish

5 responses to “Epiphany of nightmare

  1. Wyjście z krainy Cienia

    Szukałam swego miejsca, nie chciałam miłości – zabłądziłam.
    Trafiłam do kraju ciemności…

    Dostałam nową szansę dla ratowania siebie
    To Miłość niemożliwa – trudna, niechciana – prawdziwa.

    Napełniła mnie nową siłą – tęsknię, szukam i marzę
    Wymykam sie z kraju ciemności każdej nocy – biegnę za świałem.

    • Ładna interpretacja. 🙂

      Osobiście nie sądzę aby Ciemność pozbawiona była miłości. Jak dla mnie wręcz przeciwnie – jest ona pełna miłości i zrozumienia, niejako na zasadzie „mądrości serca”. PO prostu ona niczego nie odrzuca – nawet koszmarów. I stąd Ci, którzy znają ból odrzucenia w niej mogą otrzymać schronienie.

      Wszelako jednak nic nie istnieje bez drugiej strony. Nie ma Ciemności bez Światła ni Światła bez Ciemności. 😉

  2. Boisz się bardzo albo nigdy się nie bałeś:). Jedno z tych uczuć jest każdemu znajome.
    Wiele osób wybiera ciemność dla miłości – pewnie się czegoś boją.
    Nadmiar światła poraża, zupełna ciemność przeraża, a więcumiar.
    Wiersz piękny – bardziej smutny niż przerażający.
    Zupełnie inne wrażenia niż przy wcześniejszych utworach. Ewolucja w straszydle czy w Autorze? Pozdrawiam, może sie doczekam światłości? :)))

Skomentuj

