Bezsenność

Czarna jest otchłań,
Czarna jest noc
– lecz płomień wciąż pamięta drogę.
W celi mych wspomnień
Skrwawiam moc
Mej Gwiazdy.

W nocy spać nie mogę…

O wyrwij z piersi mojej trwogę!
Lub daj mi to, co skrywasz w mroku:
Oczy bezświetlne, szept w amoku
Co bluźni…

W nocy spać nie mogę…

Bądź więc przeklęty!
Z tobą, zgliszcza
Nadziei mej i wiary
Ziszcza
Świt
– Jak proch szary.

A ty,
Zbudzisz w mym mięsie swe koszmary?
By znów…?

8 responses to “Bezsenność

  1. jeśli jak piszesz „płomień wciąż pamięta drogę „to i Twoja
    gwiazda zaświecić może …nie podoba mi się ” świt szary który budzi koszmary „…dla mnie świt to jasność po ciemnej nocy..
    ogólnie wiersz budzący refleksje .

    • No i to chyba najistotniejsze w poezji – zdolność budzenia refleksji. Nie sądzę, by zawsze wiersz musiał być nastrojony pozytywnie. Często właśnie to bardziej ponure liryki dają więcej do myślenia. 🙂

      • to prawda że ponure i smutne zamyślenia są częściej
        odbierane jako tu i teraz bo radość niewielu dotyka
        a smutek miewa różne oblicze …dziękuję za Twoje
        bardzo istotne spostrzeżenia i pozdrawiam 🙂

        • Myślę, że najważniejsze jest to by nie przywiązywać się po prostu do żadnych emocji i pozwalać im przepływać nie tkwiąc uparcie w jednej z nich. To chyba pozwala doświadczyć pełnego piękna palety życia. 🙂

  2. Lubię ten płomień:). „By znów ożył…” – twórczy duch? W ostatnich wierszach widzę jakąś zmianę??? Smutno, mniej strasznie… a może to pozory? Pozdrawiam.

    • Generalnie pisząc staram się sięgać po różne motywy i często na jakiś czas inspiruje mnie dany klimat – który później zmieniam. Inaczej byłoby zapewne nudno. Poza tym sądzę, że nawet w przyjętych przeze mnie ramach koncepcji estetycznej jest jeszcze wiele do odkrycia. 😉

  3. Już myślałem że się nie doczekam 🙂
    Czarna jest otchłań, czarna jest noc… Ahh ta noc, moja ukochana pora w ciągu doby. Dla mnie to czas do rozmyślań, czas by zrozumieć wiele spraw, czas by zastanowić się i ujrzeć prawdziwe piękno.
    Pozdrawiam! 🙂

    • Przyznam, że po prostu jakiś czas nie było mnie na sieci – stąd pewne opóźnienia. Ale mam nadzieję, że teraz stanę się bardziej zorganizowany czasowo i w efekcie częściej będę miał czas na pisanie.
      Magia nocy jest specyficzna sama w sobie i wiele mojej poezji powstaje wtedy właśnie – lub też inspirowane jest nocnymi przeżyciami. Wtedy bowiem pojawiają się wizje, sny i cienie. Jak wiadomo: „Gdy rozum śpi, budzą się potwory”. Artysta może odnieść wiele korzyści z owego przebudzenia. 😉

Skomentuj

