Pamiętna Wizyta

Nie pytałem, skąd przyszłaś w noc bezdrożną, ciemną
– Za oknem wiatr niósł skowyt ptaka lub szaleńca –
Popiół dusz na twych włosach, w piersi żar bez serca
„Noc jeszcze młoda” rzekłem „proszę, zatańcz ze mną.”

Dom był straszny. Tak cicho w nim było i pusto
Jakby wszyscy umarli… Czy ja z nimi? Nie wiem.
Tańczyliśmy wspomnieniem, rojeniem, powiewem
Westchnień niewyjawionych, I ktoś rozbił lustro…

Nie rzekłaś mi ni słowa, ja także milczałem,
Tonąc w głębi twych oczu, gdzie ciemność szalona
Pożerając me lęki stawała się ciałem…

I skonałem dla świata – a świat we mnie skonał,
Bowiem smakując ust twych bezgwiezdność zawrzałem
Żądzą, równie zabójczą jak kares skorpiona…

13 responses to “Pamiętna Wizyta

        • Życzenia cokolwiek zaskakujące, choć oczywiście doceniam pamięć i dobre chęci. Aczkolwiek ja osobiście nie obchodzę świąt religii monoteistycznej, więc przyznam, że nie do końca wiem, co mam odpowiedzieć.
          Mam jednak nadzieję, że moje zakłopotanie nie udzieli się i Tobie, więc nie martw się nim. 😉

  1. Czytam i oo -ten wiersz jest taki „mój”. Wydaje mi się, ze rozumiem to czucie. „Mój” dlatego, bo tak bardzo przypomina wydźwięk i styl poetów, których bardzo cenię. Dawno nie spotkałam takich niewidzialnych dreszczy w internecie i tej ciemności, która budzi ciekawość, ale też hamuje, bo nigdy nie wiadomo, co kryje się w następnej strofie. Pozdrowienia!

    • Bardzo się cieszę więc, iż tekst ten okazał się dla Ciebie bliski i dziękuję, za podzielenie się wrażeniami. Zawsze bowiem niezwykle mnie interesuje co inni dostrzegają w moich wierszach, pozwala mi to często na lepsze zrozumienie pewnych aspektów utworu. 🙂

Skomentuj

